Naz una iniciativa xunitaria pa denunciar el casu y emprestar sofitu a les seis condergaes pol conflictu sindical na Pastelería La Suiza.
El pasáu martes, 4 d’abril, presentóse ante un centenar de persones el grupu de sofitu a les 6 de La Suiza nel salón d’actos de la Casa Sindical de Xixón.
¿Quiénes son les 6 de La Suiza?
Son seis persones condergaes a tres años y mediu de prisión y al pagu d’una indemnización de 150.000€ (90.000€ en conceutu de daños morales a un empresariu y los sos familiares: muyer y dos fíos, mayores d’edá) pola so implicación, en distintu grau, nel conflictu sindical que caltuvo la CNT cola Pastelería La Suiza. Una d’elles ye la propia trabayadora, que nun llegó a participar na campaña de denuncia por mor del so estáu de salú, colo que s’enfrenta a una pena de prisión de tres años y mediu pol simple fechu d’acudir a un sindicatu.
Esti conflictu formó parte d’una riestra de lluches nel sector de la hostelería y del pequeñu comerciu que se veníen dando en Xixón dende unos años atrás. El conflictu desarrollóse dientro de la normalidá per aciu de concentraciones –vixilaes de cerca por Policía Nacional y Local- delantre de la pastelería pa denunciar el casu.
Dende l’entamu, l’empresariu y la so familia empecipiaron una campaña de lawfare que consistió nuna lluvia de denuncies colos fundamentos más tolexos, denuncies que fueron desestimaes de contino, hasta qu’una d’elles prosperó al dase les condiciones afayadices.
Un añu dempués de la presentación d’un recursu de casación ante’l Tribunal Supremo, les 6 de La Suiza siguen esperando la so resolución.
¿Qué ye’l grupu de sofitu a les 6 de La Suiza?
Ye un conceyu xunitariu nel que nos afayamos persones que queremos amosar la nuesa solidaridá y el nuesu apoyu a les seis condergaes, y nel que plantegamos en común la defensa de los derechos civiles.
¿Qué fai’l grupu de sofitu a les 6 de La Suiza?
Dende’l grupu de sofitu trabayamos anguaño en dos llínees d’actuación: la denuncia pública del casu y los cuidaos a les condenaes y al so entornu.
El grupu presentó la so primer movilización pública, que consistirá nuna charra na Asociación de Vecinos Gigia, del barriu de Cimavilla de Xixón, y nun pasucais pel mesmu barriu.
La charra tendrá llugar na Casa del Chinu’l próximu xueves 13 d’abril de 2023, a les 18.15h y el pasucais va a salir de la Plaza de la Soledá un día más tarde, el vienres 14 a les 20.30h.
Nel terrén de les redes sociales, el grupu presentó la web https://6delasuiza.info, na que se dará información al rodiu del casu, de nueves convocatories y de campañes específiques pa redes, como #ArtePoles6, un llamáu a artistes de cualesquier disciplina a realizar obres d’arte inspiraes nes 6 de La Suiza y a espardiles baxo’l citáu hashtag.
Intervenciones na rueda de prensa
Ente les numberoses persones qu’amosaron el so apoyu ya implicación nel grupu de sofitu, el cantautor y activista Nacho Vegas destacó la importancia de los cuidaos coleutivos pa, más allá de demostrar la solidaridá y el apoyu mutuu, fortalecenos pa plantegar les lluchas por un mundu meyor. Tamién citó dellos casos de recién que comparten el marcu de represión a la organización popular y los derechos civiles más básicos.
“Equí nos tienen, hasta que faiga falta vamos a apoyar a les seis compañeres sindicalistes que s’enfrenten a tantos años de cárcel y vamos glayar qu’anque nos quieran en soledá, van tenenos en común”
Pela so parte, el historiador Rubén Vega, especializáu nel movimientu obreru, reflexonó sobre’l fechu de que, inda aceptando los argumentos de l’acusación, la desproporción de la pena ye escandalosa y frutu d’una xusticia clasista que castiga con más fuercia a les personas más débiles, criminalizando la solidaridá ente los desposeíos. Destacó qu’el motivu pol que seisi compañeraes se movilizaron nunca foi la persecución de nengún porgüeyu personal, sinón la fidelidá a unes idees y la pura solidaridá. Apelló a la responsabilidá coleutiva d’arropar a quien, agora y nel futuru, entame una llucha polos derechos compartíos.
“Asistimos a una criminalización de los actos de solidaridá qu’apunta nuna direición de perda de calidá democrática y de llibertaes que va en detrimentu de toes nosotres. Si nun defendemos los drechos, va a pasanos factura; cuando defendemos a les 6 de La Suiza, defendémonos a nosotres mismes.”
Manuel Terán, históricu sindicalista de Duro Felguera, tamién superviviente de la represión sindical orquestada dende l’Estaú y los sos instrumentos, anició la so intervención analizando la sentencia y la desproporción de la conderga como una clara intención exemplarizante pa frenar l’actividad sindical que se venía produciendo nun sector mui castigáu, con resultados modestos y, por embargu, inéditos.
Enmarcó esta acción represiva nuna socesión d’ataques a la organización horizontal que espierta con fuercia nos años 70 y que vivió de primer mano nel conflictu de Duro Felguera, nel que la constante llucha coleutiva y la unidá popular consiguieron evitar la represión a la práutica sindicalista horizontal y asamblearia.
“Los trabayadores de les empreses del IBEX 35 o empreses grandes pueden tar más o menos bien representaos, pero la gran parte de la pirámide de los trabayadores non. Y necesiten esi sindicalismu de base combativu y asambleariu, que ye l’únicu que pue representalos y l’únicu que pue ayudalos (…) Y la xente de La Suiza nun ta faciendo otra cosa distinta. Y ehí ye onde tenemos de tar porque ye un retu pa toos.”
Tamién tomó la pallabra Ana Carpintero, con una trayeutoria sindical reconocida. Participó nel conflictu llaboral que tuvo llugar en Xixón na fábrica de camises IKE. Esa llucha, como la que nos ocupa, foi protagonizada por muyeres. Nun análisis comparativu de movilizaciones y represión dende los años 80 hasta’l presente, destacó la creciente perda de llibertaes y l’aumentu continuu de la represión.
“Fuimos p’atrás y tenemos que reforzanos y dir adelantre. Y ye’l sentíu que tien, yo creo, esti actu, arropar a les compañeres. Ya veis qué delitu cometieron y cómo lu pueden pagar con cárcele.”
Como Ana, la so compañera Lola llamó l’atención sobre los efeutos de la Llei Mordaza y la so aplicación interesada pa reprimir al sindicalismu, y valoró la importancia de la llucha coleutiva
p’amenorgar les sos consecuencies.
Por último, Luara Chao, una de les seis sindicalistas condergaes a prisión, agradeció’l calor de les persones qu’ellí s’alcontraben y añadió a lo espuesto poles sos compañeras de mesa la importante carga de xéneru que tien tol casu: dende la circunstancia que lu desendolcó, la denuncia d’una trabayadora pol tratu vexatoriu sufríu durante’l so embaranzu de riesgu, hasta les consecuencies represives, que afeuten sobre manera a muyeres.
“Munchísimes gracies por acompañanos; nosotres vamos a siguir lluchando con esto, porque facer sindicalismu nun pue ser delitu, porque volveríamos a facelo, porque nun nos arrepentimos d’acompañar y d’apoyar a una compañera y asina seguiremos faciéndolo.”
L’actu finó con un emotivu aplausu, una semeya en común y les dos próximes convocatories del grupu de sofitu en perspeutiva: la charra na Casa del Chinu’l xueves 13 d’abril a les 18.15h
y el pasucais per Cimavilla’l vienres 14 a les 20.30h. Pa contautar col grupu de sofitu, puedes escribir a sofitu@6delasuiza.info